Karel Steigerwald

dramatik, scenárista a novinář

Věk:
71
Narození:
11. 4. 1945 , Vacíkov
Znamení:
beran   |  aktuální horoskop
Výška:
přidej výšku
Váha:
přidej váhu
Barva očí:
přidej barvu očí
Barva vlasů:
přidej barvu vlasů
Postava:
přidej postavu
Národnost:
přidej národnost
Rasa:
přidej rasu
Náboženství:
přidej náboženství
Velikost bot:
přidej velikost bot
Velikost oblečení:
přidej velikost oblečení
Hodnotit:
Líbí Nelíbí

21 se líbí, 16 se nelíbí

Karel Steigerwald je dramatik, televizní a filmový scenárista, dramaturg, autor politicko - satirických společenských her. Karel Steigerwald byl po maturitě v roce 1963 přijat na ČVUT na Elektrotechnickou fakultu, ale v letech 1967 - 1972 vystudoval scenáristiku na FAMU. V roce 1973 se stal scénáristou Filmového studia Barrandov, později zde působil jako dramaturg. Spolupracoval s Činoherním klubem v Ústí nad Labem. Od roku 1988 byl dramaturgem a později šéfem činohry Divadla Na zábradlí (1990 - 1993) . Od roku 1994 je Karel Steigerwald volným spisovatelem, zároveň redaktorem a žurnalistou, píše do Lidových novin a Mladé fronty Dnes. Dílo Karla Steigerwalda: Karel Steigerwald užívá ve svých dílech paraboly, prvků grotesky a absurdního divadla, satirické a kulturní nadsázky a dialogu založeném na frázi a jazykovém automatismu. Hry: Mocenské struktury na potlačení demokratických principů přežívají všechny krizové události. Dobové tance - 1980, "normalizace" z roku 1852 na Jičínsku. Tato groteska přijímá některé postupy absurdního divadla, především v zacházení s jazykem. Děj se odehráva v době bachovského absolutismu. Foxtrot - 1982, události z let 1919 - 45. Tatarská pouť - 1988, padesátá a šedesátá léta 20. století Karel Steigerwald své pojetí dramatu, zřetelně blízké filmovému vidění uplatňoval i v dalších hrách: A tak tě prosím, kníže - 1982 Neapolská choroba - 1984, o velké katastrofě, která vyvrátila civilizaci. Jak hlouposti narostly parohy - 1986 Hoře, hoře, strach - 1989 Oprátka a jáma - 1991 První kroky demokrata - 1990 Hospoda všedního dne - 1990 Italské pohyby - 1990 Nobel - 1994 Obrana sprostých slov - 1999, svazek věnovaný publicistice Všem dílům je společná bystrost, inteligence a nemalá míra ironie, nicméně by se dalo říct, že v samém poslání dramatu nezapře autor duchovní spříznění s Nikolajem Vasiljevičem Gogolem a jeho Revizorem. …zobrazit celý životopis

Upravit životopis

Životopis

Karel Steigerwald je dramatik, televizní a filmový scenárista, dramaturg, autor politicko - satirických společenských her.

Karel Steigerwald byl po maturitě v roce 1963 přijat na ČVUT na Elektrotechnickou fakultu, ale v letech 1967 - 1972 vystudoval scenáristiku na FAMU. V roce 1973 se stal scénáristou Filmového studia Barrandov, později zde působil jako dramaturg. Spolupracoval s Činoherním klubem v Ústí nad Labem. Od roku 1988 byl dramaturgem a později šéfem činohry Divadla Na zábradlí (1990 - 1993) .

Od roku 1994 je Karel Steigerwald volným spisovatelem, zároveň redaktorem a žurnalistou, píše do Lidových novin a Mladé fronty Dnes.

Dílo Karla Steigerwalda:

Karel Steigerwald užívá ve svých dílech paraboly, prvků grotesky a absurdního divadla, satirické a kulturní nadsázky a dialogu založeném na frázi a jazykovém automatismu.

Hry:
Mocenské struktury na potlačení demokratických principů přežívají všechny krizové události.

Dobové tance - 1980, "normalizace" z roku 1852 na Jičínsku. Tato groteska přijímá některé postupy absurdního divadla, především v zacházení s jazykem. Děj se odehráva v době bachovského absolutismu.

Foxtrot - 1982, události z let 1919 - 45.

Tatarská pouť - 1988, padesátá a šedesátá léta 20. století

Karel Steigerwald své pojetí dramatu, zřetelně blízké filmovému vidění uplatňoval i v dalších hrách:

A tak tě prosím, kníže - 1982
Neapolská choroba - 1984, o velké katastrofě, která vyvrátila civilizaci.
Jak hlouposti narostly parohy - 1986
Hoře, hoře, strach - 1989
Oprátka a jáma - 1991
První kroky demokrata - 1990
Hospoda všedního dne - 1990
Italské pohyby - 1990
Nobel - 1994

Obrana sprostých slov - 1999, svazek věnovaný publicistice

Všem dílům je společná bystrost, inteligence a nemalá míra ironie, nicméně by se dalo říct, že v samém poslání dramatu nezapře autor duchovní spříznění s Nikolajem Vasiljevičem Gogolem a jeho Revizorem.